تویوتا لندکروزر یکی از محبوب ترین شاسی بلندهای ژاپنی است که در کشورهای حاشیه فارس و استرالیا طرفداران بسیار زیادی دارد. این خودرو در کشور ما نیز پرطرفدار بوده و برخی لقب «حضرت» را به آن داده اند!
نسل کنونی لندکروزر با کد J200 شناخته می شود. این نسل از سال 2007 روی خط تولید قرار داشته و تاکنون دو بار فیس لیفت شده تا علی رغم سن بالا با چهره ای بروزتر به مصاف رقبا برود. تویوتا این شاسی بلند جان سخت و مجهزش را در تریم های مختلف و با قوای محرکه متفاوتی به فروش می رساند.
از لحاظ ظاهری، لندکروزر پا به سن گذاشته دیده می شود، به ویژه در نمای جانبی و عقب که المان های موجود به ویژه چراغ های عقب بیش از حد ساده طراحی شده اند. البته با توجه به ماهیت آفرود، شاید بتوان این موارد را نادیده گرفت.
در داخل کابین نیز وضعیت کمابش مشابه بوده و در صورت مقایسه داشبورد و فرمان این خودرو با رقبای هم قیمت اروپایی و آمریکایی، غبار زمان بیش از پیش نمایان می شود.
با آنکه تویوتا لندکروزر در خاورمیانه و استرالیا از محبوبیت بالایی برخوردار است، اما در آن سوی دنیا نتوانسته در برابر انواع رقبای اروپایی و آمریکایی چندان قد علم کند و در سال های اخیر آمار فروش آن مدام روند نزولی داشته است. یکی از دلایل این امر به قیمت پایه حدود 86 هزار دلاری لندکروزر مربوط می شود. بد نیست اشاره کنیم با چنین بودجه ای می توان به سراغ محصولاتی با برندهای لوکس رنجرور، کادیلاک، مرسدس بنز، ب ام و یا حتی تسلا رفت که در این صورت فکر آفرودبازی در مسیرهای صعب العبور را باید تا حد زیادی از سر بیرون کرد.
مرسدس بنز GLS 450 قیمت پایه ای در حدود 75 هزار دلار دارد
علی بخردی در یکی از ویدیوهای اخیر خود به سراغ تویوتا لندکروزر مدل 2019 رفته و همچون گذشته به بررسی دقیق و موشکافانه قسمت های مختلف آن پرداخته است. چنانچه دوست دارید بیشتر و بهتر با این محصول ژاپنی ها آشنا شوید، دعوت می کنیم ویدیوی ضمیمه شده را تماشا فرمایید.
پاسخ ها